Ikäopastin auttaa, jos ikääntyneen tilanne mietityttää - Kotihoidon digitaalisen palvelutoiminnan keskus palvelee kotihoidon asiakkaita

Tiedote 4.6.2021
 
Kymsoten Kotihoidon uusi digitaalisen palvelutoiminnan keskus aloitti toukokuussa toimintansa Haminassa ja Kouvolan yksikkö aloittaa toimintansa kesäkuussa. Keskus palvelee Kymsoten kotihoidon asiakkaina jo olevia ja heidän omaisiaan.
 
Jos ei ole vielä kotihoidon asiakkaana, mutta oma tai iäkkään omaisen tilanne mietityttää, voi ottaa yhteyttä Ikäopastimeen. Ikäopastin palvelee jatkossakin kaikkia kymenlaaksolaisia, myös heitä jotka eivät vielä ole kotihoidon piirissä.
 
Ikäopastin neuvoo ja ohjaa ikäihmisten asioissa Haminan, Kotkan, Kouvolan, Miehikkälän ja Virolahden alueella numerossa 05 220 6060 ma-pe klo 8.30 - 15.30 ja Pyhtäällä numerossa 040 5122 406 ma-pe 8.00 - 16.00.
 
Neuvontaa saa myös verkosta: www.kymenlaaksonopastin.fi
 
Kotihoidon digitaalisen palvelutoiminnan keskus palvelee Kymsoten Kotihoidon asiakkaita numerossa 05 220 6600 päivittäin klo 7-21. Numerosta on tiedotettu kaikille kotihoidon asiakkaille ja heidän omaisilleen.
 
Digitaalisen palvelutoiminnan keskukseen (DPK) on tarkoitus sijoittaa kaikki kotihoidon työ, joka tehdään digitaalisia järjestelmiä hyödyntäen. Keskuksen toiminnan tavoitteena on selkeyttää sekä kotihoidon kentällä toimivien hoitajien työtä että parantaa digitaalisten ratkaisujen kautta tuotettavaa palvelua.
 
Palvelutoiminnan keskuksen tavoitteena on tuoda työrauhaa kentällä toimiville kotihoidon hoitajille, kun puhelut jatkossa ohjautuvat yhteen paikkaan.
 
Digitaalisen palvelutoiminnan työntekijät ovat kotihoidon omia ammattilaisia. Keskukseen sijoittuvat alkuvaiheessa Kotihoidon keskitetty puhelinpalvelu, ja myöhemmin virtuaalikotihoidon palvelu, kotihoidon digitaalisten järjestelmien herätteiden ja hälytysten käsittely sekä työnjako.