text.skipToContent text.skipToNavigation

Reseptien uusintapyynnöissä ongelmia - Kymsote selvittää tilannetta

8.1.2019

Kymsoten Lifecare-järjestelmän käyttöönoton jälkeen on ilmennyt, etteivät reseptien uusintapyynnöt tule Kymsoten ammattilaisille asti. Reseptien uusintapyynnöissä oli ennalta suunniteltu katko 21.12.2018-4.1.2019. Tämän hetkisen tiedon mukaan suuri osa 4.1.2019 jälkeen tehdyistä uusintapyynnöistä ei ole tullut Kymsoteen asti.

- Asiakkaiden reseptien uusintapyynnöt ovat lähteneet normaalisti, on ne sitten tehty apteekissa tai esimerkiksi Omakanta-palvelussa, mutta pyynnöt eivät kuitenkaan näy Kymsoten ammattilaisilla, kertoo projektipäällikkö Riitta Johannala-Kemppainen.

- Tavoitteena on, että kaikki tehdyt pyynnöt saadaan käsiteltäviksi, eikä pyyntöjä tarvitse tehdä enää uudestaan. Valitettavasti asiakkaat joutuvat odottamaan reseptien uusintapyyntöjen käsittelyä normaalia pidempään.

Kymsote selvittää tilannetta Lifecare-järjestelmän toimittajan Tieto Oy:n kanssa. Asiasta tiedotetaan lisää, kun uutta tietoa saadaan.