LiveChat -palvelu alkaa keuhkopotilaille Kymsotessa - keuhkohoitajan kanssa voi chattaillä

Tiedote 7.6.2021

Kymsotessa otetaan kesäkuun alussa käyttöön LiveChat -palvelu keuhkopotilaille. Chatin kautta keuhkosairauksia sairastavien mahdollisuudet ottaa suoraan yhteyttä keuhkohoitajaan laajenevat.

LiveChatin avulla Kymsote pystyy tarjoamaan nykyaikaista ja kehittynyttä terveysneuvontaa nopeasti, helposti ja luottamuksellisesti. Potilaiden yhteydenottomahdollisuudet hoitajaan parantuvat ja helpottuvat. Chat-palvelun avulla asiakkaalla on mahdollisuus myös vuorovaikutteiseen ohjaukseen ammattilaisen kanssa omaan sairauteen liittyen.

Chatissa ammattilainen vastaa keuhkosairauksiin, lääkehoitoon ja esimerkiksi korvattavuusasioihin koskeviin kysymyksiin sekä voi tehdä hoidontarpeen arviointia ja ohjata oikeaan hoitopaikkaan. Näin vältytään turhilta käynneiltä terveydenhuollon toimipisteissä, ja myös puhelimessa jonottamiselta.

Kymsoten Livechat on käynnistynyt nyt kesäkuun alussa.

-      Aluksi keuhkohoitaja on tavattavissa chatissä aamuisin tiistaina ja torstaina tunnin ajan, jolloin asiakas voi ottaa yhteyttä sitä kautta, kertoo projektityöntekijä, sairaanhoitaja Hanna Hovi Kymsotesta.

Chat-palvelun kautta ei voi hoitaa henkilökohtaisia asioita, jotka vaativat henkilötunnuksen antamista. Palvelussa asioidaan nimellä ja ammattilainen ohjaa tarvittaessa asiakkaan muihin yhteydenoton kanaviin tai vastaanotolle.

Kymsoten keuhkohoitaja on tavattavissa Livechatissä tiistaina ja torstaina klo 8-9 välillä. Palveluun pääsee osoitteessa www.kymsote.fi olevan Kymsoten chatbotin kautta, esimerkiksi kirjoittamalla siihen Keuhkohoitaja tai Livechat.

 Lue koko tiedote